Varför så många login ställen / Vart loggar jag in?

Vid registrering får man 2 konton (3 om man har domännamn). (Kundavdelning, A-Förening och Webbhotell)

1.) Kundavdelning, detta är ett konto som används mellan oss och föreningen, här har vi uppgifter om föreningen och alla framtida köp görs via föreningens kundavdelning.

 

2.)  A-Förening, detta konto används av föreningen ut mot medlemmar, det är i detta system som föreningens medlemmar registrerar sig i och det är detta system som föreningen till ex, skickar ut fakturor till medlemmar.

 

3.)  Webbhotell, detta är kontot till er webbhotell. Webbhotellet är en extratjänst som ingår i alla våra paket och behöver inte användas om man inte vill det. För att kunna använda webbhotellet måste man ha ett domännamn.

 

4.)  E-post, detta login använder man om man har ett domännamn och använder vår webbhotell. Via webbhotellet kan man skapa e-postadresser till föreningen som till ex våra (info@a-forening.se eller support@a-forening.se) och då logga in till e-posten via detta länk.

  • 0 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?

Relaterade artiklar

Vad är transaktionsavgift?

Transaktionsavgift är den avgift vi tar om föreningen väljer att använda våra betallösningar för...

Måste man köpa domän?

Måste man köpa domännamn för att kunna använda A-Förening?   Nej, man behöver inte köpa...

Vad kostar A-Förening?

A-Förening medlemshanterings grundfunktioner som kan ses i vår DEMO är en gratistjänst för alla...