Kundkonton till styrelsemedlemmar

Ibland behöver man ge en eller flera personer tillgång till Kundkontot på A-Förening.se. Detta kan till exempel vara pga att man vill fördela arbetsuppgifterna eller helt enkelt ge berörda personer tillgång till supportärenden och status på dessa. Följ stegen nedan för att öppna nya konton kopplade till er förenings huvudkonto.

1.) Klicka på Kundavdelning under fliken Logga in

2.) Skriv er användarnamn och lösenord och klick på Logga in

3.) I Kundavdelningen, klicka på ditt namn i högre hörnet, i menyn som poppar ner under ditt namn  klicka på Hantera kontakter

4.) På den nya sidan som kommer fram, välj Lägg till ny kontakt och klicka på OK. Fyll sedan i fälten med personens uppgifter

5.) Längre ner på sidan, bocka i rutan jämte Aktivera Sub-konto. Ett nytt fält kommer att öppnas under, i detta fält väljer ni vilka rättigheter ni vill ge det nya kontot och väljer lösenord till den.

Här väljer ni också vilka epostmeddelanden detta konto får från A-Förening.se

6.) Klicka på Spara ändringar. Nu är kontot aktiv och redo. För att logga in med detta konto använd email adressen och lösenordet ni valde i steg 4.

• 0 användare blev hjälpta av detta svar
Hjälpte svaret dig?